DOT

  • LAOS ALATI 7000+ TOODET

 

Rehvide puhul keskendutakse alati mustri sügavusele. Tegelikult on vähemalt sama oluline ka see, millal rehv on toodetud. Ka täiesti kasutamata rehv, mis on aastaid seisnud laos või veel hullem, ilmastikuolude meelevallas, võib olla kaotanud oma esialgsed omadused.

Kunagi oli lausa nõue, et üle 10 aasta vanuseid rehve ei tohtinud kasutada. Seda piirangut enam seaduses ei ole, kuid arvestada tuleb, et väga sügava mustriga, aga näiteks 5 aastat vana rehv, ei ole kindlasti enam samade omadustega, mis uus.

Seega on lisaks mustri sügavusele hea teada ka rehvi vanust. Selle info leidmine on tegelikult imelihtne. Rehvi küljel on igasuguseid tähiseid. Üks neist on rehvi tootmise aeg. Selle leiab enamasti DOT kirja juurest ovaalse kujuga kastikese seest ja koosneb see neljast numbrist.

Esimesed kaks on rehvi tootmise nädal, teised kaks on rehvi tootmise aasta. 

Mida ütlevad suuremad rehvitootjad rehvi vanuse (DOT) kohta ja kui vana rehvi võib kasutada

CONTINENTAL

Together with other members of the tire and automotive industries, Continental advises that all tires (including spare tires) made more than ten years ago should be removed from service and replaced with new tires.

https://www.continental-tires.com/car/tire-knowledge/tire-damage-age-repair/replacing-tires

NOKIAN

The recommended useful life of a tyre is six years and the recommended maximum age is 10 years.

https://www.nokiantyres.com/customer-service/tyre-maintenance-and-change/tyre-age/what-is-the-recommended-useful-life-of-tyres/

MICHELIN

If the tires haven't been replaced 10 years after their date of manufacture, as a precaution, Michelin recommends replacing them with new tires. Even if they appear to be in usable condition and have not worn down to the tread wear indicator. This applies to spare tires as well.

https://www.michelinman.com/howLongTireLast.html